Russebloggkonkurransen er i gangHer på Midtfylkeruss.no kan du lese de siste innleggene fra russen som blogger i Bygdepostens konkurranse. Snart er det over...17. mai satte punktum for russefeiringen, og 23. mai blir punktum for konkurransen Midtfylkeruss.no. Da er bloggekonkurransen, som har gitt Bygdepostens lesere mange morsomme, interessante og spennende historier å lese, og mange flotte og morsomme bilder å kikke på, over. I uken etter søndagen får juryen en vanskelig jobb med å kåre en bloggevinner blant de mange kjempeflinke russebilene som har blogget om stort og smått fra russeferingen i midtfylket. Det virker som om russen selv også har satt pris på å få blogge fra russefeiringen sin. Jentene i Hot `n Sweet “har laget dette innlegget”http://hot-n-sweet.origo.no/-/bulletin/show/561688_origo-russens-beste-kommunikasjonsmiddel, der de forteller at de nå skal lage seg en minnebok fra feiringen. Når juryen har bestemt seg for hvem som skal vinne hvilke premier, blir vinnerne kontaktet og en gavesjekk fra Bygdeposten overrakt. Rett i SØPLA!
Med en gang jeg kom hjem fra russetoget, slang jeg russebuksa rett i søpla. Aldri skal jeg bruke den igjen, aldri skal jeg lukte så mye fyll og fanteri som jeg har gjort i mai. Aldri, aldri igjen! Jeg tok på meg helt reine og vanlige klær, spiste litt ordentlig mat og tok livet med ro, mot normalt.
I bilen til Chics&Dics 16. mai var dagen det skulle festes hele natta – og det ble det! Vors hos Caroline i Hokksund – Drammenstreffet – Vikersund – Hokksund – Åmot – Vikersund – Geithus – Åmot.
Drammenstreffet kosta 250 ,-! De hadde ikke mat og de hadde en elendig scene. Treffet var BAK et LAGER, og det var bare noen busser som reddet kvelden for de stakkars russ, som hadde betalt den sinnsykt dyre billetten. Heldigvis fikk man lov å gå inn og ut, så vi gikk UT. Vi fant fram anlegget (les: det lille som hører til sykkelen) og sang. “Det blir ikke mer moro enn man lager selv”.
Linda og politimann Der var det liv! Det var musikk på full guffe og klokka var 05:00. De som hadde tatt seg en hvil på sofaen, våknet til live igjen – og vi festa! MORO.
Klokka 07 – 08-tida ville folk hjem, og det var en opplevelse. Ingen visste om de ville ha frokost, eller ville sove. Det ble derfor en het diskusjon (og mye latter!) med overtrøtte ungdom. Det hele endte med at Agnes gikk ut av vinduet på bilen og henta sminke, Robin ble kjørt hjem (for å lage frokost til oss), Charlotte ble kjørt hjem (som er laaangt nede i Gokk) og Linda dro hjem til kjæresten sin :)
Agnes og jeg drakk hjemmelaget saft, for deretter å se på en kjempemorsom film om flygende hus – kanskje jeg var litt trøtt jeg også..?
HAHA, høres kanskje ikke så gøy ut, men jeg skal si deg at vi OAH hele dagen lang! 17. mai er vi så gla’ i, moro vi har fra morgen til sånn midt utpå dagen
Klokka var 13:00, og toget i Vikersund hadde begynt å gå! Jeg løp tilbake til Stalsberg, for kjøre videre til Vikersund (jeg måtte skifte t-skjorte til og med!). Jeg rakk det nesten akkurat. Så jeg løp opp bakken til Vikersund barneskole og ropte igjen: ”Hipp Hipp” og fikk tilbake: ”HURRA!” Deilig å høre.
Komer et annet bilde snart Dette er tatt herfra. RUSSETOGET kan du lese om her. God kritikk altså:D
Send Cash, not Ash
Ikke veldig nydelig, men det var ikke lett med et bakhjul som hadde låst seg OAH hele natten!Dette har vært en hard langhelg, kan man si. Og jeg tror min fantastiske makker, Siril, er enig. Siril har fått bronkitt, og har sovet over de fleste festene. God bedring, Siril, og kos deg med posten din i dag (hint-hint).
Genialt treff, med rike Bærumsgutter som stod for musikken. Siril og jeg så også på konserten og hoppa vilt med tre fra Hot n’Sweet. Det er et treff som blir det du gjør det til selv – og for oss var det topp! Vi dro dit i åttetida og var hjemme 07:00. Det forklarer alt.
Vi kjørte med Powerpuff’s i går – og det er alltid like artig!
Dette var en fest som holdt til på Krøder’n et sted. Og det var denne dagen Siril ble sjuk:(
Festen var knall, og igjen: Det blir som du gjør det til selv! Rosthaug- og Ringeriksrussen traff hverandre og grilla. Det ble en del dansing, “fløyting” og deling av minner fra Kongeparken. Seinere på kvelden var det flere som prøvde å få kongla i lua…
Det var ingen planlagt fest denne dagen, så vi måtte være fantasifulle. Siden min nydelige Siril fremdeles koste seg med hoste og soving, måtte jeg finne noen andre… Dette ble Veronica med flere. Først hørte vi at det skulle være en fest i Sigdal, så jeg kjørte dit. Det tok jo bare en time. Deretter fant vi ut at her sjedde det lite, og dro like gjerne tilbake til Åmot. Vi tenkte og tenkte, og dro til Drammen – " for der skjer det alltid noe". Og på veien dit ble vi møtt av onkel Politi. Som vanlig hadde jeg ikke noe å være redd for, for jeg er livredd for å kjøre fort og jeg drikker ikke. Men jeg var nervøs forde. Det eneste jeg måtte gjøre, var å dra fram både førerkort og vognkort + blåse i alkometer (hvis det heter det??).
Turen gikk iallefall til vår alles kjære Ulf, som bor i Drammen. Her ble det film (les: Ace Ventura!) og kos. Kvelden ble til slutt veldig bra, tross den lange turen :D
Andrea
Christine
Dette er alt dere får se - Anne-Marthe, som savner Siril Parken var KONGE!
Siril og meg på Donkeyboy Fy søren så vellykka Kongeparken i Stavanger var! Det var så morsomt og så mye å gjøre at vi nesten ikke rørte flaska. Donkeyboy, Postgirobygget og Atle Antonsen var noen av de som stod på scenen forran oss. Helt genialt. Torsdag:
Russ er knall på konsert Framme i Stavanger, buss til Kongeparken, buss til Stavanger, buss til Sandes og videre buss til hotellet vi skulle sove på. Dette var selvfølgelig et Choice-hotell, som hvis du lurte, også er miljøvennlig.
Der alle russebilene fra Rosthaug var BESTE DAGEN! Vi våknet opp på Sola Hotel med ferdiglaget frokost og varm kaffe. Det var herlig, etter den litt seine natta. Etter en matbit og litt stressende utsjekking, var det fantastisk å kunne sette seg ut med en kopp kaffe i handa og kortspilling. På hotellet var det mange russ, og alle hilste på alle (Det er dette som er moro!).
Venter på bussen til Kongeparken Da vi skulle til Kongeparken igjen, låste vi først baggene inn på Stavanger Togstasjon. Det fant vi ut var smart. I Kongeparken denne dagen var det Atle Antonsen og en eller annen Ådne som skulle underholde oss i COOPteltet. Vi lo oss i hjel av denne Ådne, som spurte mengden av russ: Hvem liker Bærumsrussen. Ingen rakk opp handa…
Seinere på kvelden ble det spilling av kort, soling, grilling og prat om det vi alle er opptatt av: parforhold og ting de driver av med på Paradise Hotel… Latter på høyt nivå!
~
Full mann i bakgrunnen, som alltid datt av stolen… Toget hjem gikk smertefritt :D
Kristin i en litt overfyllt buss ~ - Anne-Marthe RusseTandemSykkel + ny sykkelvogn!
Klare til sykling i regnet :D I dag var vår første tur med tandem til skolen. Vi tenkte at vi i skulle hvertfall bruke tre kvarter! Det var jo helt fra Geithus til Åmot. Men neida, vi kom fram 10 -15 minutter før skolen, og hadde gooood tid. Vi fikk til og med en egen plass på skolen til å ha sykkelen. Alle vaskedamene og andre ansatte på skolen fikk se den – selvfølgelig ble alle begeistra!
Garagen Det var litt komisk på vei til Rosthaug i dag, for vi mista nemlig flagget. Det ble kjørt omtrent 500 meter før vi merket det, og vi stoppa. Siril spurta for å hente det, og flagget ble reddet.
~~
Da vi skulle hjem, dro vi rett ned til Nygård Sport på Åmotsenteret. Der skulle vi få sykkelvogna vår. Men hva skjedde da vi hadde kommet ned dit? Jo, jeg fant ut at jeg hadde glemt alle tingene mine på skolen… “Vi må sykle opp Rosthaugbakken igjen, Siril…”, sa jeg bare. Det endte bare med at jeg måtte løpe opp Rosthaugbakken før skolen stengte! Litt ekstra trim, kan man si… Da vi nesten var hjemme, kom det en haug med barn mot oss og bad om russekort – selvfølgelig fikk de det. Det er så morsomt at nå er det VI som er russ. Stolt - Anne-Marthe Hjemme fra Askefaste!Vi har endelig kommet hjem fra en femdagers busstur fra Sør-Frankrike til Norge… Dette er det vi gjorde i løpet av Biologituren som nesten ble tredobbelt så lang som den skulle:
Klassen som aner fred og ingen fare…
Vi bada i Middelhavet.
Drakk 1 L sjokolademelk på under 7 minutter
Sara: Spiste 2 lime på 2 minutter
Marte Fuhre: Spiste FishermansFriend(?) + kald Cola
Spiste frokost i rundtkjøring…
Kjørte 10 ganger rundt i rundkjøringa Vi spiste også 6 kinderegg + lagde figurene Onsdag før vi egentlig skulle dra fikk biologilæreren vår en melding der det stod at vi ikke fikk noe fly hjem. For en gjeng med elever uten internett og TV – trodde ingen på dette… Torsdag dro vi til flyplassen. Der fikk vi vite at det ikke ville gå noen fly derfra. På alle tavler stod det: “kansellert”, eller “innstilt”. Vi fikk også vite at Gardermoen var stengt. Vårt fly skulle derfor gå på søndag istedet. Alle de som var russ på tur var kjempelei seg. Å dra søndag betydde at ingen fikk se russerevyen. Siril, Sara og jeg hadde også sketcher(?) vi skulle spille i… Fredag var alle egentlig veldig skuffa, så biologilæreren vår sa at denne dagen skulle vi bare kose oss på stranda. Det gjorde vi. MEN: Etter en liten stund fikk vi vite at ingen fly ville gå før mandag, eller tirsdag. Deretter ble det en del diskusjon om vi skulle ta buss, båt, tog og trikk hjem, eller om vi bare skulle ta Rosthaugbussen hjem til Norge. For vi hadde ingen tro på at noe fly ville gå… Lørdag: Tok sjåføren vår + administrasjonen på Rosthaug sjefsavgjørelsen med at vi fikk ta bussen hjem til Norge. Reisen skulle vare i 3 – 4 dager. Hjemkomst tirsdag. Søndag kjørte vi helt til Tyskland. Kassel, het det. Det var utrolig morsomt å være med alle sammen. Bussturen bestod av soving, synging og bildetaking av alt det rare utenfor vinduet. Vi begynte å innse hvor lang denne turen skulle bli, og hvor avhengig vi ble av hverandre. Denne dagen spiste vi tol og med middag hos utvekslingsstudenten vår Biloba (Lioba). Det var utrolig morsomt, godt og hyggelig. Mandag: For en tur! Vi var enda i Tyskland, og skulle denne dagen ta båt til Sverige, og være hjemme på tirsdag. Men ikke overraskende fikk vi kontrabeskjed: Vi fikk ikke plass på båten, og kom hjem tidligst onsdag kveld. Denne natten måtte vi derfor tilbringe bare noen timer fra Kiel, der vi skulle ta ferga. Det er nok denne natten/kvelden vi kanskje kommer til å huske best. Vi overnattet på JugentHerberget i Lübeck. Vi fikk rom med fire, fire, en, en. Alle hadde blitt så avhengige av hverandre at alle kom inn på rommet vårt, og spilte kort og koste oss. Alle delte det de hadde av småspisesaker. Med alle, mener jeg ikke bare elevene, men også lærere. Veldig koselig. Tirsdag: Vi var helt sikre på at vi ville få en ny beskjed med utsettelse av hjemturen. Derfor begynte vi faktisk å finne andre veier hjem, der vi kunne kjøre med bussen istedet. Men neida:) Vi fikk båt hjem, mat og en god natt søvn. Deilig å kunne bevege seg rundt, istedet for å sitte stille i buss hele dagen… Onsdag: Dette er den underligste dagen vi har hatt. Alle ville jo hjem, og det var jo det som var målet, men med en gang vi så “Oslo”-skiltet begynte folk på bussen å vri seg litt i setet. Vi hadde jo hatt det så bra sammen, og var så sammensveisa – det var trist å nå måtte dra hvert til sitt. Rart å ikke tilbringe 24 timer i døgnet med de samme mennskene, de samme utsettelsene og de samme sorger/gleder med. Høres det rart ut, så ta en tur selv :) TUSEN TAKK TIL: Tusen takk, Pacific RED rundt Bergsjø!
Lørdag 8. mai er Pacific RED å se i Vikersund – Geithus – Åmot sine gater. Vi skal nemlig sykle Bergsjø-rundt. Gled deg til å se vår første reise, Bergsjø-rundt, med to russejenter som IKKE kan svinge! Vet du når Bergsjø-Rundt er? Russejenta mi!
Siril er min aller beste venn. Ja, vi har hatt det mye gøy, Alltid kan man snakke med Sirilsnupp, Klokka tre kan vi drikke kakao, Denne russetida vi sykler med to, Min venn Siril, er best, Kommer aldri til å glemme deg, Annonse | |||||||||||
Nyeste kommentarer